Maecenas – Doosan Škoda Power

Doosan Škoda Power podpořila uměleckou a sportovní aktivitu pro děti z dětských domovů

 

Dva silné vzájemně se podporující subjekty Plzeňského kraje, společnost Doosan Škoda Power a FC Viktoria Plzeň, se rozhodly zprostředkovat zážitek nejen dětem ze „Škodovky“, ale v rámci společenské zodpovědnosti zejména dětem z dětských domovů. Uspořádaly pro ně výtvarnou soutěž, jejíž výherci si posléze mohli zatrénovat s hráči A mužstva FC Viktoria.

 

„Tato aktivita podporuje volání odborníků po návratu dětí ke sportu, což je v době tabletů a chytrých telefonů určitě potřebné,“ vysvětluje Margit Petříčková z Doosan Škoda Power myšlenku, která stála u zrodu soutěže. Tématem kreseb bylo vysněné povolání dětí či jejich oblíbený sport.

 

V září se sešla komise složená ze zástupců hráčů FC Viktoria Plzeň (Patrik Hrošovský a Jan Kopic), Doosan Škoda Power (Margit Petříčková), organizace Dejme dětem šanci (Tereza Tkadlecová) a Západočeské univerzity (Petr Konáš). Komise vybrala nejlepší výtvarné počiny ze dvou věkových kategorií (děti 6 – 9 let a děti 10 – 15 let).

 

Autoři dvaceti vítězných obrázků se sešli 11. října 2017 v Doosan Areně, kde si splnili sen zatrénovat si společně s hráči Viktorky. Na vše dohlíželi i trenéři prvního týmu. Na hřišti se potkala desítka dětí zaměstnanců Doosan Škoda Power s desítkou dětí z Dětského domova Domino, z Tachova a z Plané. Čekal je společný trénink a odehrání krátkého zápasu. „Trénink s dětmi byl příjemným zpestřením tréninkového týdne. Je fajn vidět, že je fotbal a obecně sport baví a mají z něj radost,“ pochvaloval si akci kapitán týmu Roman Hubník.

 

Konec tréninku korunovala společná fotografie a nezbytná autogramiáda. Nechybělo ani předání dárků a poděkování za účast ve výtvarné soutěži. Autoři dvaceti vítězných obrázků získali dárkový balíček z Fan shopu FC Viktoria a upomínkové předměty Doosan Škoda Power. „Touto akcí jsme u dětí chtěli vzbudit nejen zájem o sport, ale i kreativitu, což se ukázalo na všech obrázcích, které do soutěže dorazily. Těší mě, že si děti svou odměnu užily v podobě tréninku a že je to bude motivovat ke smysluplnému využívání jejich volného času. Věřím, že v podobných aktivitách budeme s klubem pokračovat i v budoucnu, protože největší odměnou pro nás všechny jsou rozzářené dětské oči,“ uvedla Margit Petříčková za generálního partnera Doosan Škoda Power.